Bu kış uyumasak olmaz mı? Kitabını okuduk. İçinde geçen bazı kelimelerin(düzenek, yediuyur, mağara) anlamlarını konuştuk. Ardından kış, kar, uyku kelimeleriyle okuma yazma etkinliği yaptık ve kış uykusuna yatan hayvanları gölgeleriyle eşleştirdik.
21 Aralık en uzun gece vesilesiyle sınıfımızda pijama partisi yaptık, etkinlik sırasında MEB 365 gün öykü serisinden “Uyku Vakti Gelince” adlı kitabı etkileşimli olarak okuduk. Kitaba entegre olarak hazırlanan kartlardaki hayvanlar çocuklar tarafından eşleştirildi, yazı farkındalığı oluşturmak açısından hayvanların isimleriyle kartlardaki isimler eşleştirildi. Kitaptaki bilinmeyen kelimeler hakkında konuşuldu. Arkasından gece gündüz nasıl oluşur adlı drama yapıldı.
Bütünleştirilmiş Türkçe dil, müzik, sanat, matematik etkinliği. Yedi taş isimli kitabı etkileşimli okuduk. Günleri saydık sırasıyla ardından haftanın günleri şarkısı eşliğinde dans ettik. Sonrasında kitaptaki gibi taşlara resim çizdik kestik ve rakamın üstüne yapıştırdık.
MEB 365 gün kitaplarından, “Renkli Çizmeler” kitabını etkileşimli şekilde okuduk. Hikayede bilmediğimiz kelimeleri belirledik ve anlamlarını öğrendik. Hikayede geçen çizmelerden oluşan renk hafıza kartlarıyla hafıza oyununu oynadık. Çizmeler üzerinden tek ve çift kavramını öğrendik. Hikayede geçen konu üzerinden biz de yaratıcılığımızı kullanarak çizmeleri nerelerde hangi amaçlarla kullanabileceğimizi resmettik.